Als eerste kunnen we over de verkeerssituatie Nic Beetskade hoek Ruysdaelkade u het volgende melden:

Naar aanleiding van de nog steeds gevaarlijke situatie op de Nic. Beetskade heeft de gemeente laten weten dat er nu toch echt wat gaat veranderen. Aan de Nic. Beetskade waarlangs de buslijn165 richting het Winkelcentrum de Hoef rijdt wil de gemeente de halte aan de Nic. Beetskade verplaatsen naar een halte nabij de brug op de hoek met de Ruysdaelkade.  Door deze wijziging ontstaat er op momenten dat er geen bus staat een overzichtelijk situatie voor verkeer vanaf de Ruysdaelkade en op de Nic. Beetskade. Niet langer geparkeerde auto’s of werkbussen op deze hoek die het zicht belemmeren.

De werkzaamheden staan volgens de gemeente gepland over ongeveer een maand.  De bus zal net als bij de andere halte het weggedeelte kort blokkeren voor het achteropkomende verkeer.  Wanneer er een bus bij de halte stilstaat, staat deze er kortstondig. Even wachten tot de bus weer vertrekt en er is weer goed overzicht om veilig vanaf de Ruysdaelkade de Nic. Beetskade op te rijden.

Met deze onzes inziens verbeterde verkeerssituatie werkt de gemeente aan het voorkomen van ongelukken en bijna ongelukken.

Verkeerssituatie Ruysdaelkade

Voor een paar minuten per dag weer een groene groenstrook.  Veel beter. Naar aanleiding van de vele klachten over het parkeren in de groenstroken van de Ruysdaelkade hierbij het verzoek niet in het groen te parkeren.  Neem even de moeite om een straat verder op een plek te parkeren die daarvoor wel bedoeld is. Er is inmiddels veel schade aangebracht daar het wortelstelsel van veel bomen.  Juist in deze tijd van extreme hete zomers zijn bomen belangrijk! Voor schaduw en het vasthouden van vocht in de zomer kunnen we onze groenstroken beter behouden dan kapot maken. Een groene omgeving met groenstroken is de oplossing om hittestress te voorkomen. Bovendien is het ook een strook waar  door kinderen gespeeld zou kunnen worden wanneer die hersteld zou kunnen worden.

Er is altijd wel een parkeerplaats te vinden aan de randen van onze wijk.  Het kost u misschien een paar minuten extra lopen en maakt veel bewoners blij.

Ten slotte doen wij een oproep om rekening te houden met elkaar in het gebruik van de toch wel krap bemeten openbare ruimte in het Rembrandtkwartier. Maak zo efficiënt mogelijk gebruik van de straat. Geef het goede voorbeeld.

Met vriendelijke groet,

De verkeerscommissie

Buurvrouw Nel

Als spreekbuis van de wijk is Buurvrouw Nel al jaren de drijvende kracht achter onze geliefde gele buurtflits. Regelmatig deelt zij tips over leuke activiteiten of ander nieuws uit de wijk.